بوتاکس کف دست یک درمان قطعی برای تعریق کف دست است که به عنوان یک روش کم هزینه با کارایی بالا مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از افراد فکر می کنند که انجام بوتاکس فقط جنبه زیبایی و جوان سازی دارد اما بهتر است بدانید در افرادی که مشکل تعریق بیش از اندازه کف دست دارند تزریق بوتاکس از طریق کنترل تعریق می تواند این مشکل را برطرف کند. هزینه بوتاکس کف دست پس از بررسی های پزشک و با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلفی تعیین می شود.

 

علت تعریق بیش از حد کف دست چیست

تعریق بیش از حد کف دست اغلب به دلیل فعال بودن بیش از اندازه غدد این ناحیه از بدن ایجاد می شود که ریشه ارثی و ژنتیکی دارد. تعریق بیش از حد کف دست اغلب در مردان و زنان به نسبت مساوی رایج است.

البته گاهی نیز به دلیل مشکلات و عوامل زمینه ای مانند اضطراب، عفونت و بیماری هایی مانند مشکلات ریوی، پارکینسون، بیماری قلبی، پرکاری تیروئید، آکرومگالی و همچنین مصرف مواد مخدر و برخی از داروها، یائسگی، اختلالات گلوکز و سکته این مشکل می تواند تشدید شود.

درمان تعریق کف دست با بوتاکس

بوتاکس کف دست برای کاهش تعریق چقدر موثر است

تزریق بوتاکس کف دست به عنوان یک راه حل و درمان کاربردی و تاثیرگذار در ایران و سایر کشورهای جهان شناخته می شود. استفاده از این روش مشکل تعریق بیش از حد کف دست را در بسیاری از افراد حل کرده و آنها را از معضل خیسی کف دست خلاص کرده است.

تزریق بوتاکس کف دست در قسمت هایی از کف دست که تعریق بیشتری دارد انجام می شود. عملکرد آن نیز به این صورت است که اعصاب غده های تعریق را کنترل و مسدود می کند در نتیجه تعریق کاهش پیدا خواهد کرد. البته بهتر است بدانید تزریق بوتاکس کف دست یک درمان دائمی نیست و بعد از مدت زمان مشخصی آثار آن از بین می رود اما می توانید دوباره تزریق را انجام دهید.

 

مزایای بوتاکس کف دست برای کنترل تعریق

  • کاهش تعریق به وسیله یک فرآیند ساده و تنها با انجام چند تزریق
  • عدم نیاز به سپری کردن دوران نقاهت
  • روش ایمن و کم تهاجم برای درمان معضل تعریق کف دست
  • به عنوان درمان موثر می تواند تا 90 درصد کارایی داشته باشد
  • تاثیرگذاری سریع بدین معنا که بعد از تزریق کاهش تعریق کاملا حس می شود.

دیگر مقالات پارسیس: درمان گرفتگی عضلات با تزریق بوتاکس

علاوه بر موارد فوق تزریق بوتاکس می تواند به بهبود علائم هیدروز دست یا سوء تغذیه رگ های خونی دست که اغلب باعث ایجاد درد و تورم دست می شود نیز کمک کند.

بدین صورت که بوتاکس می تواند علائم این بیماری را کاهش دهد و در نتیجه تاثیر مثبتی در زندگی این افراد داشته باشد. همچنین تزریق بوتاکس می تواند به درمان افرادی که مشکل ناراحتی و دردهای مرتبط با عضلات و اعصاب دست دارند نیز کمک کند.

 

تزریق بوتاکس کف دست چقدر ماندگاری دارد

تزریق بوتاکس در مدت زمان کوتاهی اثرگذاری خود را نشان می دهد اما مدت زمان ماندگاری آن به سبک زندگی و فعالیت های روزانه فرد بستگی دارد. بطور کلی میانگین ماندگاری بوتاکس بین 5 تا 10 ماه تخمین زده شده است که در افراد مختلف متفاوت است.

علاوه بر این بهتر است برای افزایش ماندگاری بوتاکس مراقبت های قبل و بعد تزریق را رعایت کنید و توصیه های پزشک را نیز در نظر داشته باشید. بطور کلی به دلیل اینکه تزریق بوتاکس یک روش درمانی موقت است شما نیاز به تزریق دوباره دارید اما بهتر است بین دو تزریق حداقل 6 ماه فاصله وجود داشته باشد.

دیگر مقالات پارسیس: چگونه از عوارض جانبی تزریق بوتاکس جلوگیری کنیم؟

آیا بوتاکس کف دست عوارضی هم دارد

تزریق بوتاکس کف دست در برخی از افراد به دلایل مختلف می تواند عوارض جانبی به دنبال داشته باشد که عبارت است از:

عفونت

گاهی محل انجام تزریق بوتاکس به دلیل رعایت نکردن بهداشت ممکن است دچار عفونت شود. به همین دلیل بهتر است قبل از انجام این کار با پزشک متخصص مشورت کنید و برای تزریق بوتاکس به کلینیک معتبر مراجعه کنید.

درد، تورم و خارش

برخی از افراد مدت کوتاهی بعد از تزریق ممکن است با تورم و درد و خارش در ناحیه کف دست مواجه شوند. البته این علائم موقت است و بعد از چند روز خود به خود از بین می رود.

ضعف عضلانی

با تزریق بوتاکس به کف دست عضلات این ناحیه از بدن ممکن است دچار ضعف شود. به همین دلیل در ساعات اولیه تزریق ممکن است در برخی از فعالیت ها مانند جابه جایی اشیاء و یا انجام حرکات دقیق دچار مشکل شوید که این علائم نیز موقت است و بعد از چند ساعت از بین می رود.

بوتاکس کف دست

چه کسانی نباید بوتاکس کف دست انجام دهند

اگرچه تزریق بوتاکس کف دست یک درمان برای کاهش تعریق است اما در برخی از موارد و به دلایل مختلف انجام آن  توصیه نمی شود. یکی از این موارد زنان باردار هستند که بوتاکس برای آنها به عنوان یک داروی گروه C دسته بندی می شود. بدین معنا که تزریق بوتاکس کف دست در زنان باردار می تواند تاثیرات منفی بر روی جنین داشته باشد.

علاوه بر این نیز بهتر است همه افراد قبل از تزریق بوتاکس از عدم حساسیت نسبت به سم بوتولینوم اطمینان داشته باشند. همچنین گاهی مصرف داروها می توانند با عملکرد بوتاکس تداخل داشته باشد و باعث مسمومیت شود. به همین دلیل بهتر است قبل از انجام بوتاکس کف دست به پزشک در مورد مصرف داروها اطلاع دهید. بنابر این این برای افراد زیر تزریق بوتاکس کف دست توصیه نمی شود:

  • خانم های باردار، مادران شیرده و افراد کمتر از 18 سال
  • بیماران و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند
  • افراد مبتلا به بیماری های عصبی
  • افرادی که بطور مداوم آنتی بیوتیک و داروهای مهارکننده مصرف می کنند.

پزشکان به افرادی که برای انجام فعالیت روزانه خود به حرکات و قدرت زیاد دست ها نیاز دارند توصیه می کنند که تزریق بوتاکس را با احتیاط انجام دهند.

دیگر مقالات پارسیس:  تزریق بوتاکس زیر چشم

هزینه انجام بوتاکس کف دست به چه فاکتورهایی بستگی دارد

هزینه انجام بوتاکس کف دست با توجه به فاکتورهای زیر توسط پزشک تعیین می گردد:

نام برند بوتاکس

نام برند یکی از مواردی است که می تواند تاثیر زیادی در هزینه بوتاکس کف دست داشته باشد. بدین صورت که برندهای معتبر به دلیل کیفیت بالا اغلب قیمت بالاتری دارند که در نتیجه باعث افزایش هزینه تزریق بوتاکس می شود.

محل تزریق بوتاکس

محل تزریق بوتاکس عامل دیگری است که می تواند بر قیمت بوتاکس تاثیر داشته باشد. زیرا مشخص می کند که تزریق بوتاکس جنبه زیبایی دارد و یا برای درمان استفاده می شود.

تعداد تزریق

اینکه به چه تعداد تزریق بوتاکس برای کاهش تعریق کف دست نیاز دارید، می تواند در تعیین هزینه تزریق بوتاکس تاثیر بسیاری داشته باشد. دستمزد پزشک و اعتبار کلینیک نیز فاکتورهایی هستند که می تواند بر هزینه بوتاکس کف دست تاثیر داشته باشد.

هزینه تزریق بوتاکس
برند دیستون750 هزار تومان
برند مصپورت750 هزار تومان
برندهای دیگرتماس بگیرید