تزریق بوتاکس برای پیشانی

بوتاکس یک ماده آرایشی و بهداشتی است که به عنوان یک درمان زیبایی تزریقی بکار می‌رود. مهمترین کاربرد آن از بین بردن چین و چروک و صاف شدن صورت است. تزریق بوتاکس موجب می‌شود عضلات صورت به طور موقت از طریق ماده فعال آن بی حس شود، از بوتولینوم نوع A، میتوان برای ناحیه پیشانی و بین چشم استفاده کرد.

تزریق بوتاکس برای پیشانی

تزریق بوتاکس برای پیشانی، روشی برای صاف کردن خطوط افقی و چین و چروک های عمودی بین دو چشم است. این تزریق ها باعث شل شدن عضلات ایجاد کننده این چین و چروک ها می شود. برخی افراد ممکن است تزریق بوتاکس را برای پیشانی خود استفاده کنند تا خطوط عمودی اخم و چین و چروک های پیشانی را به حداقل برسانند. حتی FDA(سازمان غذا و داروی آمریکا) اخیراً استفاده از بوتاکس برای پیشانی را تأیید کرده است اما پزشکان متخصص هنوز محتاط هستند.

از آنجا که بوتاکس اگرچه می تواند در صاف کردن چین و چروک موثر باشد، اما می تواند باعث شل شدن بیش از حد عضلات و در نتیجه افتادگی پلک ها یا ابروهای ناصاف شود بنابراین دوز تزریقی باید به دقت کنترل شود.

مقدار تزریق بوتاکس برای پیشانی به چه میزان باید باشد؟

متخصصان و شرکت‌ها در مورد دوز تزریقی بوتاکس برای پیشانی اتفاق نظری ندارند اما بد نیست به برخی از آنها اشاره شود:

۱. عموما دوز بوتاکس باید بین 50 تا 100 واحد در هر ویال(واحد آمپول) است.

۲. برخی از پزشکان می گویند به طور متوسط 10 تا 30 واحد به پیشانی تزریق می کنند.

۳.شرکت آلرژان تولید کننده لوازم آرایشی بوتاکس، دوز 4 واحد در هر 5 محل روی پیشانی را پیشنهاد می کند که در مجموع 20 واحد است.

تزریق بوتاکس برای پیشانی

پزشک ممکن است در ابتدا با دوز کم در هر تزریق شروع کند. آنها به شما  معمولاً 1 تا 2 هفته فرصت می دهند تا ببینند که این دوز برای شما چگونه کار می کند. سپس ممکن است چند واحد اضافی نیز در آن نواحی تزریق کنند. بنابراین، پزشک شما در مورد تعداد واحدهای مورد نیاز شما در بازدیدهای بعدی ایده خواهد داشت.

به طور کلی، تزریق های بوتاکس تقریباً 3 تا 4 ماه از یکدیگر فاصله دارد. هنگامی که برای اولین بار آمپول دریافت می کنید ، نتایج درمان ممکن است به مدت طولانی ادامه نداشته باشد. ممکن است متوجه شوید که باید 2 تا 3 ماه پس از اولین درمان به پزشک خود مراجعه کنید.