هرآنچه که باید در مورد مزوتراپی بدانید

مزوتراپی روشی است که از تزریق آنزیم ها، ویتامین ها، عصاره های گیاهی و هورمون ها برای جوان سازی و سفت شدن پوست و همچنین از بین بردن چربی های اضافی مورد استفاده قرار میگیرد. این روش در اواسط قرن ۲۰ توسعه یافت و در اصل برای تسکین درد استفاده شد. در طی سالهای گذشته این روش در سرتاسر نقاط جهان محبوبیت یافته است.

مزوتراپی مناسب‌تر است یا لیپوساکشن؟

مزوتراپی یک روش بسیار مناسب و جایگزین برای لیپوساکشن، به منظور از بین بردن چربی‌های اضافه بدن است. با وجود اینکه لیپوساکشن در از بین بردن دائمی چربی بدن روشی موثر تلقی می شود، اما مدت زمان نتیجه‌گیری از آن تا شش هفته ممکن است به طول بیانجامد . علاوه بر آن خطراتی مانند آسیب به عصب و رگ های خونی نیز وجود دارد. همچنین می‌توان گفت که لیپوساکشن روشی گران قیمت محسوب می‌شود.

مزوتراپی را میتوان روشی کم خطر دانست زیرا هیچگونه برش و جراحی در آن وجود ندارد. همچنین قیمت مزوتراپی به نسبت لیپوساکشن پایین‌تر است. با این وجود، ممکن است برای رسیدن به نتیجه مطلوب به 10 جلسه و یا بیشتر نیاز داشته باشید.

همچنین لیپولیز تزریقی یکی از روش‌های کم خطر و مشابه با مزوتراپی است. اصطلاحات “مزوتراپی” و “لیپولیز تزریقی” اغلب به طور مترادف استفاده می شوند، هرچند که کمی متفاوت هستند.

هرآنچه که باید در مورد مزوتراپی بدانید

آیا مزوتراپی نیاز به استراحت دارد؟

از آنجا که مزوتراپی روشی غیر تهاجمی(بدون نیاز به جراحی و برش) و کم خطر است، معمولاً به استراحت و ریکاوری نیاز ندارد. معمولا افراد می توانند بلافاصله به فعالیت‌های عادی خود برگردند. عده‌ای محدود نیز ممکن است به دلیل تورم و درد در محل تزریق نیاز به مرخصی حداکثر یک روزه داشته باشند.

عوارض جانبی مزوتراپی

با مراجعه به متخصصین ماهر میتوان عوارض جانبی مزوتراپی را به حداقل رساند. با این وجود در برخی از موارد اندک، عوارض جانبی مزوتراپی عبارتند از:

۱. تورم
۲. خارش پوست
۳. حساسیت
۴. حالت تهوع
۵. درد
۶. قرمز شدن پوست
۷. عفونت
۸. برجستگی در محل تزریق
۹. لکه های تیره پوست
۱۰. کبودی

عوارض جانبی ذکر شده، فقط در مواردی اندک مشاهده می‌شود و هر یک ممکن است در مواردی خاص بروز کند.