لیزر موهای زائد صورت یک روش عالی برای داشتن پوستی صاف و لطیف است. لیزر به فولیکول موها آسیب می رساند به طوری که قادر به رشد مجدد نیستند. از آنجایی که فولیکول های آسیب دیده ممکن است خود را ترمیم کنند برخی از موها ممکن است پس از چندین سال دوباره رشد کنند، اما درمان مکرر منجر به حذف دائمی مو می شود.
هزینه لیزر موهای صورت به وسعت ناحیه تحت درمان، موقعیت جغرافیایی کلینیک، نوع دستگاه لیزر، تراکم موها و جلسات مورد نیاز بستگی دارد.

لیزر موهای زائد صورت به چه صورت است؟

ابتدا روی ناحیه تحت درمان ژل اعمال می شود. این ژل یک خنک کننده است که از پوست در برابر آسیب محافظت می کند و همچنین به لیزر اجازه می دهد تا به پوست نفوذ کند و فولیکول های مو را از بین ببرد. از پالس های خاص لیزر برای حذف فولیکول های مو از پوست صورت استفاده می شود.

عوارض لیزر موهای صورت

  • بروز هایپرپیگمانتاسیون و هیپوپیگمانتاسیون.
  • درد، سوزن سوزن شدن، خارش و بی حسی
  • قرمزی ناحیه تحت درمان

دیگر مقالات پارسیس: مرکز لیزر آقایان در بلوار کشاورز تهران

لیزر صورت زنان

لیزر صورت زنان شامل نواحی مختلف صورت است. بیشترین نقاطی که در لیزر صورت خانم ها مورد توجه قرار می گیرد پشت لب و چانه است.

لیزر صورت مردان

صورت آقایان به دلیل تراکم موی زیاد به خوبی به لیزرتراپی جواب می دهد. آقایان بیشتر نواحی زیر گلو و آنکادر را لیزر می کنند. اما با تشخیص پزشک می توان همه نواحی صورت را با لیزر درمان کرد.

تعداد جلسات لیزر صورت

بطور کلی تعداد جلسات لازم برای لیزر موهای صورت 6 تا 8 جلسه به صورت ماهیانه است. سپس جلسات نگهدارنده دو تا چهار ماه یکبار از رشد مجدد موها جلوگیری می کند.

فواید لیزر صورت

لیزر صورت مورد تایید FDA بوده و کاملا بی خطر و تقریبا بدون درد است. این روش برای زنان و مردان تقریباً در تمام نواحی صورت قابل انجام است.
لیزر یک روش مو زدایی سریع و آسان است و بلافاصله پس از درمان می توانید به فعالیت های معمول خود بازگردید.
لیزر صورت مقرون به صرفه است. استفاده از تیغ، کرم موبر، واکس و کرم های موبر گران هستند، به خصوص زمانی که مجبور باشید هفته ای یک یا دو بار از آنها استفاده کنید.
لیزر موهای زائد از موهای زیر پوستی جلوگیری کرده و در طول درمان های لیزر موهای زائد ظریف تر و روشن تر خواهند شد. لیزر در کاهش دائمی موها تا 95 درصد مؤثر است.

لیزر صورت بانوان

آیا لیزر صورت باعث روشن شدن پوست صورت می شود؟

پرتوهای لیزر همانطور که فولیکول های مو را از بین می برند ممکن است باعث آسیب رساندن به سلولهای تولید کننده ملانین شوند. در بیشتر موارد تغییر رنگ پوست موقت است و بندرت باعث روشن شدن دائمی پوست خواهد شد.

 

هزینه هر جلسه لیزر صورت چقدر است؟

قیمت هر جلسه لیزر بسته به قسمتی از صورت که تحت درمان قرار می گیرد متفاوت است. هزینه لیزر صورت همچنین بسته به اینکه در کدام کلینیک انجام می شود متفاوت خواهد بود. جلسات نگهداری هزینه کمتری نسبت به درمان برای اولیه دارند.

مشاهده تعرفه لیزر صورت در کلینیک پارسیس: تعرفه ها

آیا لیزر صورت باعث جوش می شود؟

یکی از عوارض ناخوشایند لیزر، جوش است. این عارضه خصوصا در افراد با پوست چرب بسیار محتمل است. زیرا منافذ پوست پس از لیزر باز شده و باکتری های تولید کننده آکنه به راحتی می توانند نفوذ کرده و باعث ایجاد جوش شوند.

لیزر صورت برای چه افرادی مناسب است

افراد سالم با موهای تیره و پوست روشن می توانند از لیزر موهای زائد استفاده کنند. بطورکلی همه افراد بالای 18 سال و خانم های غیر باردار می توانند لیزر موهای صورت انجام دهند.

 

دیگر مقالات پارسیس: بایدها و نبایدهای لیزر موی زائد واژن

لیزر صورت آقایان

نقاط لیزر صورت

صورت دارای نواحی مختلفی است که در آقایان و خانم دارای موهای زائد هستند. موهای این نواحی را می توان به صورت مجزا یا بطورکلی با لیزر از بین برد.

چانه

چانه یکی از قسمت هایی است که در لیزر صورت مورد توجه قرار می گیرد. از بین بردن موهای چانه خصوصا در خانم ها بسیار پر تقاضا است.

لب بالا

لب بالا قسمتی از صورت است که موهای مقاومی دارد و برای از بین بردن موهای آن جلسات متعددی لازم است.

بین دو ابرو

بین دو ابرو در آقایان و خانم ها جایی است که موهای زائد در آن می روید. با لیزر می توان آنها را حذف کرد اما برای حفظ ایمنی چشم و همچنین تغییر مد و فشن در مورد ابروی پیوسته معمولا توصیه نمی شود.

گونه‌ها

گونه ها بخش بزرگی از صورت هستند که در خانم ها و آقایان برای رفع موهای زائد لیزر می شوند.

 

خط ریش در آقایان

لیزر خط ریش در آقایان بسیار پر تقاضا بوده و در مراکز مختلف صورت می گیرد. لیزر خط ریش تاثیر قابل توجهی در زیبایی صورت آقایان دارد.

خط پشت گردن

لیزر خط پشت گردن معمولا برای آقایان انجام می شود زیرا این ناحیه دارای موهای متراکمی است که به سرعت رشد می کنند و نیاز به اصلاح مداوم دارند.

 

دیگر مقالات پارسیس:  لیزر بیکینی آقایان

آمادگی برای انجام لیزر صورت

هیچ آمادگی خاصی برای لیزر موهای صورت لازم نیست. کافی است قبل از لیزر با یک متخصص زیبایی مشورت کنید تا دستگاه لیزر مناسب را بر اساس نوع پوست و مو برای شما مشخص کند. همچنین از یک ماه قبل از اپیلاسیون موها خودداری کنید. علاوه بر این برنزه کردن پوست قبل از حذف موهای زائد برای جلوگیری از تیرگی پوست و حساسیت به لیزر توصیه نمی شود.

مراقبت های بعد لیزر صورت؟

  • مراقبت های بعد از لیزر صورت شامل استعمال مرطوب کننده در ناحیه تحت لیزر برای چند روز اول است.
  • در عرض 7-10 روز اول از سونا و سولاریوم استفاده نکنید. علاوه بر این قبل خروج از منزل ضد آفتاب SPF-30 استفاده کنید.

آیا لیزر صورت باعث لک می شود؟

اگر لیزر صورت با دستگاه های غیر استاندارد و اپراتور غیر حرفه ای انجام شود لک های قهوه ای روی پوست محتمل است. بنابراین برای انجام لیزر به مراکز معتبر با اپراتورهای حرفه ای مراجعه کنید.

لیزر صورت با موهای کرکی معمولا توصیه نمی شود زیرا لیزر فقط موهای تیره و ضخیم را به خوبی از بین می برد.

لیزر صورت با رنگ تیره

لیزر صورت با پوست تیره باید زیر نظر پزشک و با دستگاه لیزر مناسب انجام شود تا عوارضی برای فرد نداشته باشد. دستگاه لیزر ND:YAG و Diode برای افراد با پوست تیره مناسب هستند زیرا طول موج این لیزر فقط فولیکول مو را هدف قرار داده و تاثیری بر روی رنگدانه های تیره پوست ندارد.

آیا لیزر صورت درد دارد؟

افراد دارای سطح متفاوتی از تحمل درد هستند. با این حال، اکثر افراد ادعا می ‌کنند که لیزر موهای صورت تقریباً بدون درد یا درد قابل تحمل است.

آیا لیزر موهای صورت باعث ازدیاد موها خواهد شد

اگر رشد بیش از حد موهای صورت به دلیل مسائل هورمونی باشد، لازم است قبل یا همزمان با لیزر هورمون درمانی انجام شود. در غیر این صورت، این روش ممکن است موثر نباشد زیرا موها به رشد خود ادامه می دهند. در موارد نادر نیز لیزر نتیجه عکس داده و باعث ازدیاد موها خواهد شد.

دیگر مقالات پارسیس:  لیزر شاتی یا رولی کدام بهتر است؟

در دوران بارداری و شیردهی می توان لیزر موهای صورت انجام داد

در دوران بارداری و شیردهی به خانم ها توصیه می شود که از لیزر موهای زائد خودداری کنند زیرا زمینه هورمونی ناپایدار در این دوران نتایج را تحت تاثیر قرار می دهد. از طرفی به دلیل تغییرات هورمونی احتمالا هایپرپیگمانتاسیون پوست افزایش می یابد.

ماندگاری لیزر موهای صورت

لیزر موهای زائد یک راه حل طولانی مدت از بین بردن موهای زائد است، اما نتایج دائمی نیست. رشد مجدد موها شش ماه تا یک سال پس از درمان دوباره شروع می شود، اگرچه کندتر و ظریف تر خواهد بود. بطورکلی پس از 4 تا 6 جلسه نگهدارنده لیزردرمانی در همان ناحیه، نتایج دائمی بوده و رشد مجدد متوقف خواهد شد.

انجام لیزر صورت در کلینیک پارسیس

لیزر صورت در کلینیک پارسیس با بهترین و به روزترین دستگاه ها صورت می گیرد. در این مرکز لیزر موهای صورت برای آقایان و خانم ها پس از مشاوره با پزشک با اثرگذارترین دستگاه ها قابل انجام است.

 

منبع:

facefigurati.com/laser-hair-removal/facial
www.lybrate.com/topic/laser-hair-removalface
divinelaser.com/benefits-of-laser-hair-removal