وش های از بین بردن چین و چروک صورت

 

روش های از بین بردن چین و چروک صورت

چه بخواهیم و چه نخواهیم با بالا رفتن سن، نشانه‌هایی مانند چین و چروک روی صورت نمایان می‌شود که چندان خوشایند نیست. خوب می‌دانیم که نمی‌توان جلوی پروسه افزایش سن را گرفت و از ظاهر شدن چین و چروک و خطوط روی پوست صورت جلوگیری کرد، ولی تا حدودی می‌توان آثار چین و چروک و پیری پوست را کاهش داد، علائم آن را به تأخیر انداخت و موجب جوانسازی پوست شد. در این مقاله قصد داریم راه های جلوگیری از چین و چروک و تاخیر در پیری پوست را کامل توضیح دهیم. در ادامه مقاله با ما همراه باشین.

 

دلیل چین و چروک صورت چیست؟

دو ماده مهم با نام های کلاژن و الاستین در پوست وجود دارد که نقش مهمی در استحکام و صاف بودن پوست را دارند. اگر پوست را در زیر میکروسکوپ مشاهده کنید، می توانید تغییرات مقدار و سازماندهی این مواد را در طول زمان ببینید. با گذشت زمان پوست به علت تولید کمتر  کلاژن و الاستین حالت کشسانی خود را از دست می دهد که منجر به تضعیف بافت همبند و افتادگی و شلی پوست می شود. چین و چروک ها به دلیل گرانش زمین به سمت پایین متمایل می شوند و افتادگی گونه ها و پلک ها نیز دیده می شود.

دلیل چین و چروک صورت

چه چیزی باعث چین و چروک می شود؟

همان‌طور که سن شما بالا می‌رود، پوست توانایی خودش را در الاستیته و رطوبت بخشی از دست می‌دهد. سلول‌های الاستیک و کلاژن‌های پوست شروع به تخریب می‌کنند. کمبود این دو عامل باعث اصلی به وجود آمدن چین و چروک‌های پوست است. دلایل متعدد دیگری هم برای به وجود آمدن چین و چروک وجود درد که معمولاً باعث به وجود آمدن چروک‌های قبل از پیری می‌شوند.

  • آلودگی
  • قرار گرفتن زیاد در معرض آفتاب
  • سیگار کشیدن
  • کمبود ویتامین D۳
  • استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی
  • تغییر مداوم در نوع کرم‌ها و لوازم‌آرایشی

 

انواع چین و چروک که باید بشناسید

انواع چین و چروک که باید بشناسید

 

چین و چروک های سطحی و خطوط ریز

خطوط کوچک و ریز صورت یا خطوط لب ممکن است با یک یا چند درمان غیر جراحی قابل درمان باشند.

 

چین و چروک های عمیق

کاهش چین و چروک و خطوط عمیق صورت بستگی به جایی دارد که چین و چروک ها قرار گرفته دارد. درمانی که برای خطوط نازولابیال اثر می کند، ممکن است برای پیشانی اثر نکند. برای درمان چین و چروک های عمیق، پزشکان ممکن است یک یا چند گزینه را برای درمان توصیه نمایند.

چین و چروک های دینامیک

خطوط دینامیک، چین و چروک های مرتبط با حرکت صورت است به ویژه، خندین و جمع کردن صورت، خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم ها، خطوط سیگاری عمودی

 

از بین بردن چین و چروک پوست

از بین بردن چین و چروک پوست

 

ازبین بردن چین و چروک با تغیر سبک زندگی

بسیاری از روش‌ها برای ساخت دوباره و قوی کردن کلاژن و الاستین هستند. هرچه از این دو پروتئین بیشتر نگهداری کنید، چین و چروک‌ها دیرتر به سراغتان می‌آیند.

  • سیگار نکشید چرا که سیگار کلاژن را از بین می برد.
  • آب کافی بنوشید.
  • مصرف خوراکی های دارای انتی اکسیدان مانند بلوبری، اسفناج، کلم پیچ، موز، بادام، هویج، گردو، کرن بری، لوبیا، آلو، کیوی و…
  • مصرف اسید های چرب اشباع شده مانند کره بادام زمینی، آووکادو و روغن نارگیل
  • مصرف قند را کاهش دهید
  • از مرطوب‌کننده پوست استفاده کنید
  • شب‌ها صورتتان را بشویید

درمان موضعی چین و چروک

ازبین بردن چین و چروک با درمان های موضعی

  • استفاده موضعی از روغن نارگیل در نقاط دارای چین و چروک قبل از خواب
  • مالیدن روغن کرچک با استفاده از پنبه در نقاط چین و چروک قبل از خواب و شستشوی آن در فردا
  • مالیدن عصاره دانه انگور به صورت
  • استفاده از ویتامین E جهت از بین بردن چین و چروک (قرص های ویتامین E را سوراخ کنید و از روغن آن بر روی پوست خود استفاده کنید)
  • استفاده از کرم های لایه بردار طبق دستور پزشک
  • استفاده از کرم رتینوئید(حاوی ویتامین A به مقدار زیاد ) طبق دستور بزشک (خانوم های باردار به هیچ وجه استفاده نکنند احتمال عقب ماندگی بچه وجود دارد)

 

 

از بین بردن چین و چروک با آر اف فرکشنال

دیگر روش های  از بین بردن چین و چروک پوست

 

رفع چین و چروک با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یکی از پرطرفدارترین روش‌های جوانسازی پوست در سرتاسر دنیا است. ماده‌ای که در بوتاکس استفاده می‌شود، نوعی سم است که باعث فلج شدن عضلات می‌شود. با فلج شدن عضلات صورت، خطوط و چین و چروک‌ها تا حد زیادی از بین می‌روند. تزریق بوتاکس در صورتی که تحت نظر یا توسط پزشک انجام شود، روشی بسیار ایمن و موثر در بهبود ظاهر صورت است.

 

رفع چنین و چروک با تزریق ژل

تزریق ژل یا فیلرها به لایه‌های مختلف پوست باعث حجم‌دادن به منطقه‌ی تحت درمان می‌شوند. فیلرها یا حجم‌دهنده‌ها به سه دسته‌ی دائمی، نیمه‌دائم و موقت تقسیم می‌شوند که مواد دائمی به علت عوارض و خطرات دیگر استفاده نمی‌شوند. مواد نیمه‌دائم هم به دلیل مشابه کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

رفع چروک صورت با هایفوتراپی

در هایفوتراپی از امواج فراصوت استفاده می‌شود. یعنی مانند امواجی که در دستگاه‌های سونوگرافی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ولی در هایفو این امواج به صورت متمرکز به لایه‌ی خاصی از پوست انرژی وارد کرده و باعث تحریک تولید رشته‌های کلاژن، سفت شدن پوست و کاهش چین و چروک‌ها می‌شود.

 

از بین بردن چین و چروک با آر اف فراکشنال (دستگاه ویواسه)

آر اف فراکشنال جزء روش های غیرتهاجمی در عرصه ی جوانسازی پوست می باشد و باعث تحولی عظیم را در این عرصه شده است. این روش همانگونه که از نامش پیداست از امواج رادیویی استفاده می کند. وقتی این امواج در بافت پوست رد و بدل شوند تولید گرما میکنند که این تولید گرمادر پوست باعث تغییرات اساسی در پوست می شود. آراف فرکشنال با حروف اختصاری MRF نیز شناخته می شود.

دستگاه ویواسه (Vivace) قویترین RF فراکشنال (سوزنی) است. که ترکیبی از فرکانس رادیویی چند سطحی و میکرونیدلینگ است. این دستگاه با استفاده از فرکانس رادیویی و با تحریک تولید کلاژن، پوست صورت، گردن، دست و بدن را سفت و مسطح می‌کند. در این روش ترکیبی از انرژی رادیوفرکانسی (ار اف) و سوزن‌های کوچک با روکش طلا استفاده می‌شود تا هر سوزن به عمق پوست نفود پیدا کند.