1. آیا برداشت خال در تکثیر سلولهای سرطانی نقش دارد؟
مطلقا اینطور نیست.این باور کاملا اشتباه است که همه خال‌های گوشتی از عوامل سرطان می باشند و با از بین بردن آنها سلول‌های سرطانی در بدن پخش می‌شوند، تا آنجا که اگر پزشک در اثر اشتباه خال بدخیمی را بسوزاند، آن خال یا سلول‌ سرطانی با سوزاندن پخش نشده و مشکلی بوجود نمی آورد. ممکن است خال سوزانده‌شده، دوباره  بوجود آید ولی در همان محل قبلی.

2. یکی از بهترین راهکارهای حذف خال‌ سطحی چیست؟
به روش سوزاندن و در برخی موارد لیزر میتوان آنها را حذف کرد. ولی خال‌هایی که عمیق هستند و دارای ریشه میباشند د با روش جراحی از بین میروندکه بعد از جراحی با بخیه محل مورد نظر بهبودی حاصل می‌شود. و کلا تا پزشک خالها را ندیده و بررسی نکرده باشد به سختی میتوان روشی موثر برای رفع آنها پیشنهاد کرد.

3 آیا روش بستن با نخ، برای خال گوشتی مناسب است؟
در گذشته از این روش برای حذف خال گوشتی استفاده میشد که منطقی و درست نبوده و همراه با درد و خونریزی در محل خال می باشد که بعضا باعث عفونت نیز میشده و پزشکان معمولا از این روش استفاده نمی کنند.

4.راهکارهای از بین بردن خال‌ گوشتی چیست؟
به صور معمول خال گوشتی در برخی نقاط از بدن مثل گردن، زیر بغل، زیر سینه و کشاله ران بوجود می آیند که به راحتی قابل درمان میباشند و معمولا از روش سوزاندن میتوان آنها را از بین برد و اگر دوباره بوجود آمد میتوان مجدد  آن را سوزاند و نیز قابل ذکر است اگر پزشک متخصص و مجرب این کار را انجام دهد، جای خال باقی نخواهد ماند.

 

در صورتی که سوال شما “در زمینه برداشت خال”، موردی به غیر از مجموعه سوالات این بخش است می توانید آن را از پزشک بپرسید تا در ضمن پاسخگویی در صورت نیاز عموم به دانستن پاسخ به این مجموعه اضافه شود.