موی زائد ناحیه کمر در بسیاری افراد دیده می شود و دلیل آن می تواند عوامل ژنتیکی یا محیطی باشد. مردان و زنان با افزایش سن در این ناحیه از بدن رشد موها را معمولا تجربه می کنند و قطعا از آن خوشنود نیستند. برای خلاص شدن از موهای ناحیه کمر از روش های مزدایی متداول می توان استفاده کرد که بهترین آنها لیزر موهای زائد است زیرا بطور کلی موهای این ناحیه را از بین می برد. لیزر این قسمت از بدن مانند سایر نواحی به جلسات متعددی نیاز دارد که بسته به تراکم موها برای آقایان و خانم ها متفاوت است. اهمیت مو زدایی ناحیه کمر به این دلیل است که به شدت مستعد بروز کیست مویی است. کیست مویی به دلیل فشار و اصطکاک در این ناحیه رخ می دهد و باعث عفونت و مشکلات بسیاری خواهد شد.

 

دلیل رویش مو در ناحیه کمر چیست؟

رویش مو در ناحیه کمر دلایل زیادی دارد که مهمترین آنها ژنتیک است. افرادی که به صورت ژنتیکی پر مو هستند معمولا بیشتر از سایر افراد رشد موها در ناحیه کمر را تجربه می کنند.

علاوه بر این افزایش سن نیز با تغییرات هورمونی باعث رشد موها در این ناحیه خواهد شد. خصوصا افزایش هورمون تستوسترون در بدن زنان و مردان با بالا رفتن سن باعث تغییر الگوی رشد موها شده و موجب رویش مو در نواحی کمر و پشت خواهد شد.

یکی دیگر از عواملی که باعث رویش مو در ناحیه کمر خواهد شد سبک زندگی و رژیم غذایی است. استفاده از مواد غذایی فرآوری شده که این روزها همه ما تحت تاثیر آن هستیم با ایجاد اختلالات هورمونی می تواند به رشد موهای ناخواسته در نواحی مختلف بدن از جمله ناحیه کمر منجر شود.

لیزر موی کمر

مو زائد ضخیم در ناحیه دنبالچه؟

موی زائد ضخیم در ناحیه دنبالچه در برخی خانم ها و آقایان به دلیل اختلالات هورمونی و ژنتیک مشاهده می شود. این موها بیشتر از سایر نوحی تحت اصطکاک و فشار حاصل از لباس های زیر و نشستن طولانی مدت قرار می گیرند. این عوامل ممکن است باعث فرو رفتن مو به داخل پوست و رشد معکوس آن شود که سپس تبدیل به کیست مویی خواهد شد. بنابراین حفظ بهداشت و مو زدایی مرتب این ناحیه از بدن برای پیشگیری از کیست مویی بسیار حائز اهمیت است.

بخوانید: آیا لیزر مو صورت باعث ضخیم شدن آن می شود؟

بهترین شیوه درمان دائمی موی زائد از این ناحیه؟

روش های مختلفی برای مو زدایی ناحیه کمر و دنبالچه وجود دارد که هر یک به نحوی انجام شده و باعث پاکسازی محل از موهای زائد می شود. از بین روش های موجود، لیزر موهای زائد بهترین شیوه مو زدایی ناحیه کمر است زیرا موها را از ریشه از بین می برد بنابراین مویی برای رویش وجود ندارد که باعث بروز کیست مویی شود. سایر روش های حذف موهای زائد مانند شیو و اپیلاسیون موقتی بوده و پس از مدتی موها مجددا رشد خواهند کرد.

 

چرا لیزر موی زائد بهترین روش درمان است؟

لیزر موهای زائد با ایجاد گرما فولیکول موها را از بین برده و تخریب می کند. با هر جلسه لیزر شدت و تراکم موها کاهش یافته و در نهایت موها از بین خواهند رفت. لیزر موهای زائد یک روش بلند مدت برای خلاص شدن از موها است و با انجام جلسات شارژ شما برای همیشه از بدنی بدون مو و پوستی صاف لذت خواهید برد.

 

هزینه لیزر موی زائد و تعداد جلسات چقدر است؟

هزینه لیزر موهای زائد به فاکتورهایی مانند آقا یا خانم بودن شما، تراکم موها، نوع دستگاه لیزر، موقعیت جغرافیایی کلینیک و تعداد جلسات مورد نیاز متفاوت است. برای اطلاع از هزینه ها می توانید تعرفه های کلینیکی که قصد دارید به آنجا مراجعه کنید را بپرسید.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد نیز بر اساس نوع پوست و موی شما متفاوت است اما اکثر افراد به 4 تا 8 جلسه لیزر موهای زائد نیاز دارند.

هزینه لیزر موهای زائد الکساندرایت سوپرانو تیتانیوم Alexandrite Soprano Titanium و SHR بانوان:
پاها کامل340 هزار تومان
دست ها کامل280 هزار تومان
زیر بغل100 هزار تومان
صورت و گردن120 هزار تومان
بیکینی و لاین200 هزار تومان
تنه کامل320 هزار تومان

 

هزینه لیزر موهای زائد الکساندرایت سوپرانو تیتانیوم Alexandrite Soprano Titanium و SHR بانوان:
پکیج شماره 1: زیربغل + بیکینی + ساعد دست ها +                                 (ساق پاها رایگان)440 هزار تومان
پکیج شماره 2: پاها کامل + بیکینی +                                                     (زیربغل و شکم رایگان)480 هزار تومان
پکیج شماره 3: زیربغل + بیکینی + پاها کامل +                                        (دست ها کامل رایگان)600 هزار تومان
پکیج شماره 4: زیربغل + بیکینی +  صورت + دست ها کامل                        ( پاها کامل، رایگان)700 هزار تومان
پکیج شماره 5 فول بادی:، دست ها + پاها + زیربغل + بیکینی + صورت +تنه780 هزار تومان

 

 

هزینه لیزر موهای زائد آقایان (توسط اوپراتور مجرب آقا)
لیزر تمام بدن آقایان (شامل پاها، دست ها، زیر بغل و پکیج صورت )یک میلیون تومان
پکیج صورت آقایان (شامل خط ریش، خط گردن، روی گوش و بینی):300 هزار تومان
پاها460 هزار تومان
دست ها300 هزار تومان
زیر بغل200  هزار تومان
تنه420 هزار تومان
مایو400 هزار تومان

ورود به صفحه نوبت دهی

لیزر موی زائد کمر و پشت

موی زائد در کمر زنان و دلیل آن؟

وجود موی زائد در ناحیه کمر زنان خیلی شایع نیست اما می تواند به دلایل مختلفی از جمله ژنتیک، اختلالات هورمونی، تخمدان پلی کیستیک، چاقی یا مصرف داروهای خاص رخ دهد. با درمان علت اولیه معمولا می توان این رشد غیر عادی را از بین برد. علاوه بر این در تمام موارد گفته شده لیزر موهای زائد می تواند به از بین رفتن موها کمک کند هر چند به تعداد جلسات بیشتری در این شرایط نیاز خواهید داشت.

بخوانید: مراقبت های مهم بعد لیزر موهای زائد (برای کاهش عوارض)

چرا بهداشت ناحیه کمر و دنبالچه مهم است؟

همانطور که گفته شد حفظ بهداشت ناحیه کمر و دنبالچه احتمال بروز موهای زیرپوستی و کیست مویی را کاهش می دهد. مو زدایی این ناحیه همچنین از عفونت پوست و بروز جوش و عرق سوز شدن پیشگیری خواهد کرد. زیرا این ناحیه از بدن بطور دائم تحت فشار و اصطکاک است.

 

خطرات جدی موی زائد در ناحیه کمر چیست؟

مهمترین خطری که موی زائد در ناحیه کمر برای افراد به دنبال دارد کیست مویی است. کیست مویی حفره ای در پوست است که به دلیل رشد مو به داخل پوست رخ می دهد. مویی که به داخل رشد می کند توسط بدن به عنوان یک عامل مهاجم شناخته شده و بدن برای دفع آن سیستم ایمنی را فرا خوانده و باعث ایجاد عفونت و چرک می شود. کیست مویی معمولا به درمان های معمولی جواب نداده و برای درمان آن به جراحی سنتی یا جراحی با لیزر نیاز خواهید داشت.

بخوانید: در صورت مصرف راکوتان می توانم لیزر کنم؟

دیگر سوالات

 

آیا لیزر ناحیه کمر درد دارد؟

لیزر موهای زائد بدن بطور کلی دردناک نیست و شما فقط در برخی نواحی احساس ناراحتی خواهید کرد که با تغییر طول موج دستگاه لیزر قابل تعدیل است. لیزر ناحیه کمر نیز درد ندارد ولی اگر خیلی به درد حساس هستید بهتر است از پمادهای بی حس کننده موجود استفاده نمایید.

 

چند روز قبل لیزر ناحیه کمر باید آن را شیو کنیم؟

برای لیزر ناحیه کمر باید روز قبل از مراجعه به کلینیک یا مرکز درمانی محل را به خوبی شیو کنید. شیو کامل موها به بهبود نتایج حاصل از لیزر موهای زائد کمک خواهد کرد زیرا تمام انرژی پرتوی لیزر جذب فولیکول مو شده و به راحتی آن را تخریب می کند.